نکات کلیدی انتخاب یک داکت اسپلیت مناسب

نکات کلیدی انتخاب یک داکت اسپلیت مناسب

نکات کلیدی انتخاب یک داکت اسپلیت مناسب چیست؟

داکت اسپلیت ها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته اند. و استفاده از آن ها در محیط های صنعتی و خانگی بیش از پیش صورت می گیرد. اما به چه علت؟ به این علت که داکت اسپلیت ها در زیر سقف های کاذب نصب می شوند. و از این جهت که از دید پنهان هستند در مقابل استفاده از کولر های گازی در ارجعیت و اولویت قرار می گیرند. هم چنین استفاده از داکت اسپلیت ها به این منظور که می توان از آن ها هم در فصل سرما و هم در فصل گرما استفاده کرد عاقلانه تر به نظر می رسد. در مناطق سرد و یا مناطق گرم و حاره ای هم استفاده از داکت اسپلیت ها در مقابل کولر های گازی به صرفه تر است. ز طرفی دیگر می توان با استفاده از داکت اسپلیت ها اتاق های بیشتری را گرم و یا سرد کرد. چرا که داکت اسپلیت ها توانایی کانال کشی شدن به اتاق های مختلف را دارند. از همین رو در هتل ها و یا بیمارستان ها استفاده از داکت اسپلیت ها رایج تر است. اما خب داکت اسپلیت ها معایبی نظیر پر سر و صدا بودن هم دارند. که در عین حال اینکه می توان از آن ها برای حل مشکلات گرمایشی و سرمایشی بسیاری از واحد های مسکونی و یا صنعتی استفاده کرد باید این را هم در نظر گرفت که می توانند با ایجاد صدای نامناسب برای ساکنین ایجاد مزاحمت کنند. 

نکات کلیدی انتخاب یک داکت اسپلیت مناسب

در هنگام خرید یک داکت اسپلیت باید به نکات زیادی توجه شود تا بتوانیم بهترین انتخاب ممکن را داشته باشیم . در اینجا یک تعدادی از این ویژگی ها را بررسی می کنیم:

» داکت اسپلیت ست پوینت 

نکته اول انتخاب دستگاه با توجه به ساختار فنی

داکت اسپلیت ها از نطر نوع کمپرسور به دو نوع تقسیم بندی می شوند. داکت اسپلیت ها از نطر نوع کمپرسور به دو نوع معمولی و اینورتر تقسیم بندی می شوند که نوع اینورتر آن ها گرانتر از نوع معمولی آن ها است. همچنین نوع اینورتر داکت اسپلیت ها باعث صرفه جویی بیشتر در برق می شود. از نکته هایی که باید در هنگام خرید داکت اسپلیت به آن توجه داشته باشید این است که داکت اسپلیت اینورتر می تواند برای شما بسیار بهتر باشد. داکت اسپلیت اینورتر دارای قطعات پیشرفته تر است به همین سبب خدمات پس از فروش بیشتری دارد. اما خب همان طور که گفته شد داکت اسپلیت اینورتر گران تر از نوع معمولی آن است. در صورتی که با پرداخت مبلغ اولیه ی بیشتر مشکلی ندارید به شما پیشنهاد می کنیم که از داکت اسپلیت اینورتر استفاده کنید. نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، فول بار بودن داکت اسپلیت است. اگر می خواهید از داکت اسپلیت به صورت فول بار استفاده کنید، یعنی اینکه کارکرد داکت اسپلیت در منزل مسکونی شما به صورت فول بار باشد، باید به شما بگوییم که مصرف برق در این حالت برای شما زیاد صرفه جویی نخواهد داشت. در صورتی که به صورت فول بار از داکت اسپلیت اینورتر استفاده کنید، مصرف برق با داکت اسپلیت با کمپرسور معمولی فرق چندانی نخواهد کرد. پس پیشنهاد ما این است که اگر به صورت فول بار از داکت اسپلیت استفاده می کنید بهتر است که داکت اسپلیت با کمپرسور معمولی تهیه بنمایید. 

نکته ی دوم انتخاب دستگاه با توجه به ظرفیت محیط 

اینکه با توجه به متراژ محیطی که قصد تامین سرمایش و یا گرمایش آن را دارید اقدام به انتخاب داکت اسپلیت کنید بسیار مهم است. کارشناس های آرسام به شما در تعیین ظرفیت مصرفی محیط کمک می کنند. اگر در تعیین ظرفیت مصرفی محیطی که قرار است داکت اسپلیت را در آن نصب کنید دقت لازم را به خرج بدهید می توانید در مصرف برق صرفه جویی شایانی داشته باشید. اگر ظرفیت سنجی مناسبی نداشته باشید مجبور می شوید که برای تامین سرمایش و گرمایش محیط مداما داکت اسپلیت را خاموش و روشن کنید. این کار باعث می شود که مصرف برق شما بسیار بالا تر از حد معمول حساب بشود. حتی اگر داکت اسپلیت اینورتر هم داشته باشید روشن و خاموش کردن داکت اسپلیت باعث مصرف برق بسیار زیادی می گردد. پس تاییین ظرفیت مصرفی می تواند باعث بشود که خاموش و روشن شدن دستگاه کاهش بیابد و به همین ترتیب مصرف برق تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. 

» مطالعه بیشتر: فن کوئل سقفی توکار ست پوینت 

نکته سوم توجه به آب و هوا

از نکته های دیگری که در هنگام خرید داکت اسپلیت باید به آن توجه داشته باشید این است که داکت اسپلیت را در چه منطقه ی آب و هوایی نصب می کنید. مسلم است که برای نصب داکت اسپلیت در منطقه ای همانند شمال ایران نیاز به داکت اسپلیت های خاصی است. داکت اسپلیت هایی که در تهران نصب می شوند از نظر نوع ساختار به داکت اسپلیت هایی که در مناطق گرم و مرطوب نصب می شوند متفاوت هستند. 

نکته چهارم کاربری محیط

نصب داکت اسپلیت ها در محیط های مختلف و متفاوت، مختلف و متفاوت است. مسلم است که برای نصب داکت اسپلیت ها در یک محیط اداری باید از داکت اسپلیت های به خصوصی استفاده کرد. و برای نصب داکت اسپلیت ها در محیط های مسکونی هم نیاز به نوع دیگری از داکت اسپلیت ها است. در محیط های اداری کامپیوتر های زیادی وجود دارند که ایجاد گرما و حرارت می کنند. پس باید در نظر داشت که ظرفیت سرمایشی و گرمایشی محیط های اداری بر رو عملکرد داکت اسپلیت ها تاثیر دارد. پس باید داکت اسپلیت هایی مناسب با محیط های اداری در آن ها نصب بشود.

آنچه از نکات کلیدی انتخاب یک داکت اسپلیت مناسب متوجه شدیم:

نصب داکت اسپلیت ها امری تخصصی و کارشناسی است. آرسام در نصب و تهیه ی انواع سیستم تهویه مطبوع خانگی و صنعتی مانند داکت اسپلیت مناسب برای تشکیلات شما کمک شایانی به خرج می دهد. می توانید با کارشناس های ارسام در ارتباط باشید. نیاز های خودتان را مطرح کنید. به کارشناس ها بگویید که قصد نصب داکت اسپلیت در چه مکان هایی را دارید. کارشناس ها می توانند ظرفیت سرمایشی و گرمایشی محیط شما را بررسی کنند و با توجه به نیاز های شما اقدام به پیشنهاد داکت اسپلیت های مناسب کنند. امیدواریم که توانسته باشیم شما را در انتخاب داکت اسپلیت ایده آلتان راهنمایی کنیم. توجه داشته باشید که نکته هایی که در این مقاله ذکر شد می تواند کمک شایانی به خرید مطمئن شما کند. قبل از خرید داکت اسپلیت به این نکته ها و مشاوره های کارشناس های ارسام توجه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *