علت سرد و گرم نکردن چیلر چیست

علت سرد و گرم نکردن چیلر چیست

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که از چیلر به عنوان یک دستگاه سیستم تهویه مطبوع استفاده می کنید. اما به تازگی متوجه شده اید که دستگاه چیلر شما به درستی کار نمی کند و آن طور که باید و شاید سرد و حتی گرم نمی کند. و در اینجا است که از خود می پرسید که علت سرد و گرم نکردن چیلر چیست؟

اگر با ما همراه باشید شاید بتوانیم به سوال شما پاسخ دهیم…

مطالعه بیشتر > قیمت سیستم تهویه مطبوع خانگی

علت گرم نکردن چیلر

از جمله مهمترین دلایلی که می تواند منجر به ایجاد اختلال در عملکرد چیلر بشود و چیلر دیگر نتواند مثل همیشه در تهویه هوای مطبوع باعث ایجاد هوای گرم در خانه و ساختمان بشود:

  • شاید شارژ دستگاه پایین است
  • لوله های کندانسور رسوب گرفته است
  • همچنین نیم سور شدن الکتروموتور هم می تواند دلیلی برای این منظور باشد که چیلر ها نتوانند هوای ساختمان را به خوبی گرم کنند.

راه حل: اگر در عملکر چیلر اختلالی ایجاد بشود بهترین چاره این است که یک تعمیر کار چیلر را از نزدیک بررسی کند تا بتواند اختلالاتی که باعث بروز مشکل در عملکر چیلر شده اند را بررسی کند.

علت سرد نکردن چیلر

علت سرد نکردن چیلر یکی دیگر از مواردی است که اگر در خانه و یا محل کارتان چیلر دارید و شاهد عملکرد ضعیف آن در خنک کردن فضای اتاق ها هستید باید از آن مطلع باشید تا در صورت مشاهده ی مشکلات در عملکرد چیلر بتوانید آن ها برطرف کنید.

اگر چیلر های موجود در خانه و ساختمان محل سکونت شما به خوبی اتاق ها را سرد نمی کنند می تواند دلایلی از قبیل دلیل های زیر داشته باشد:

  • اگر ظرفیت کمپرسور به حد کفایت نباشد سرد کردن چیلر می تواند با مشکل مواجه بشود. و همچنین اگر جریان هوا به خوبی در داخل اوپراتور در چرخش نباشد، چیلر نمی تواند به خوبی هوای اتاق را سرد کند.
  • از دلایل دیگری که می تواند منجر به اختلال چیلر در نحوه ی عملکرد آن بشود و هوای خنک در اتاق های یک خانه تولید نشود کوچک بودن شیر انبساط است.
  • همچنین از دلایل دیگری که می توانیم در این مقاله به آن اشاره کنیم این است که اگر در مدار گاز و یا مایع دستگاه، گرفتگی وجود داشته باشد عملکرد چیلر در خنک کردن هوای اتاق با ضعف رو به رو خواهد بود.
  • یکی دیگر از دلایلی که می تواند به این مسئله ختم بشود که یک چیلر در خنک کردن محیط مشکل داشته باشد، این است که دمای محیط بسیار بالا باشد.

بالا بودن دمای محیط به حد بسیار زیاد می تواند یکی از علت های سرد نشدن چیلر به حساب بیاید. زمانی که دمای محیط یک خانه، یک ساختمان بیش از حد زیاد باشد، عملکرد چیلر با اختلال رو به رو می شود و کیفیت هوای مطبوع تولیدی چیلر پایین می آید.

اگر کیفیت هوای سرد تولیدی یک چیلر به علت بالا بودن دمای اتاق کاهش پیدا کند، می توان با کاهش دادن دمای آب ورودی به چیلر تا حد بسیار زیادی این مشکل را برطرف کرده و دمای بالای اتاق را به حد مطلوبی رسانید.

>> قیمت مینی چیلر خانگی

نکته مهم:

قصد ما از ذکر تمام این موارد این است که به سوال شما در ارتباط با علت سرد و گرم نکردن چیلر چیست؟

پاسخ دهیم و اطلاعات اولیه ای درباره ی علت های سرد و گرم نکردن هوای اتاق توسط چیلر به شما بدهیم و همچنان با تاکید بیان می کنیم که حتما در صورت بروز مشکلاتی که منجر به این می شود که هوای اتاق به خوبی سرد و یا گرم نشود،  برای جلوگیری از عدم تشدید هزینه ها با یک تعمیرکار متخصص تماس گرفته شود تا چیلر را از نزدیک بررسی کرده و مشکلات آن را به صورت تخصصی تشخیص بدهد.

شرکت تهویه آرسام از سال 1385 به  فعالیت در عرصه طراحی، تولید و فروش انواع سیستم تهویه مطبوع خانگی شامل انواع فن کویل و مینی چیلر خانگی ، داکت اسپلیت ست پوینت و .. پرداخته و همواره طی چند دهه فعالیت خویش در تلاش بوده است تا بالاترین کیفیت ممکن را به مصرف کنندگان محصولات خود ارائه دهد.

این شرکت حتی با اطمینان از کیفیت محصولات خود به مصرف کنندگان، خدمات پس از فروش قوی ارائه می دهد. آرسام تهویه این امکان را  برای تمام کسانی که از محصولاتش استفاده می کنند می دهد که از خدمات نصب و راه اندازی و تعمیر برخوردار شوند و در صورت بروز هرگونه مشکلی با متخصصین این شرمت تماس گرفته و مشکلات دستگاه خود را برطرف سازند.

برای استعلام قیمت مینی چیلر خانگی و قیمت سیتم تهویه مطبوع خانگی مانند داکت اسپلیت ست پوینت می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *