تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان

برای آشنایی با تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان با ما همراه باشید، یادگیری استفاده صحیح از داکت اسپلیت به آسایش شما کمک کند.

داکت اسپلیت :

یکی از موارد مهم و ضروری در فصل سرما، تنظیم صحیح داکت اسپلیت هاست. داکت اسپلیت یکی از انواع سیستم تهویه مطبوع خانگی به شمار می رود که به دلیل داشتن سیستم دو گانه سرمایش و گرمایش برای مکان های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. برای داشتن گرما و توزیع یکنواخت در فصل سرما باید درست و اصولی تنظیم شوند. در ادامه به بررسی تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان می پردازیم :

بررسی مراحل تنظیم داکت اسپلیت ها :

نظافت و سرویس داکت اسپلیت :

یکی از مهم ترین مراحل قبل از این این دستگاه برای فصل سرما تنظیم کنیم، تمیز کردن و نظافت آن است. اولین مرحله تمیز نمودن پنل داخل دستگاه است. به مرور زمان گرد و غبار و آلودگی در قسمت های مختلف داکت اسپلیت می نشیند و آلودگی قسمت های دریچه هوای ورودی، فیلترها، فین کندانسور را در بر می گیرد. همواره باید به این امر توجه داشت که تمیز نکردن دستگاه به مرور باعث گرفتگی لوله ها و انسداد در مسیر قطعات می گردد و سبب درست کار نکردن داکت می شود. این امر به مرور زمان باعث خرابی دستگاه نیز می شود.

باز کردن شیرها و اتصالات مخصوص خروجی دستگاه :

یکی دیگر از نکات نظافت و سرویس داکت اسپلیت ها باز کردن شیرها و اتصالات خروجی و ورودی آبگرم می باشد. در صورتی که از سیستم گرمایشی موتور خانه استفاده می کنید باید فلکه های ورودی و خروجی آبگرم را باز کنید. همچنین توجه داشته باشید هواگیری اتصالات و باز کردن شیرهای آب گرم از مهم ترین اقدامات است. هواگیری اتصالات و شیرها می تواند از صدای اضافه دستگاه جلوگیری نماید.

نحوه تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان :

معمولا تغییر حالت دستگاه از سرمایش به گرمایش یکی از اقدامات اصلی، در جهت راه اندازی داکت اسپلیت محسوب می شود. تنظیمات نحوه عملکرد دستگاه در قسمت MOD صورت می گیرد، در این صورت به کمک ریموت کنترلر و ترموستات حالت MOD را بر روی حالت Heat قرار دهید. در این حالت تغییر وضعیت گرما در زمستان از 18 الی 25 متغییر است و بر اساس نوع نیاز و محیط شما می توانید تنظیمات مورد نظر را انجام دهید. نحوه قرارگیری پنل و یونیت دستگاه در کارایی داکت اسپلیت موثر است. داکت ها باید محل مناسب برای چرخش و جریان هوا را داشته باشند.

با توجه به این که ایجاد گرمایش و توزیع هوای گرم توسط کویل آبگرم اجرا می شود، کویل باید در مکانی قرار بگیرد که چرخش هوا داشته باشد و سبب یخ زدگی و از کار افتادن آن نشود.

نکات مهم در تنظیم داکت اسپلیت ها در فصل سرما :

اولین نکته این است که برای تنظیم دستگاه، ابتدا آن را از برق خارج کنید تا دچار برق گرفتگی نشوید. در هنگام سرویس داکت اسپلیت ها مراقب باشید که کمپرسورها و سایر قطعات به آب آغشته نشوند، چون آسیب پذیر هستند و سریع مختل می شوند.

حتما مراقب تمام دریچه های داکت اسپلیت ها در هنگام روشن کردن دستگاه باشید، تمام داکت اسپلیت ها باید باز یا نیمه باز باشند، در این صورت عملکرد دستگاه به درستی انجام می شود. و داکت اسپلیت کارایی مطلوبی خواهد داشت.

حتما به قرار گیری یونیت یا اپراتور اصلی دقت نمایید که مکان ورودی و خروجی هوا به اندازه کافی باز باشد که در چرخش مشکلی پیش نیاید.

نتیجه گیری و جمع بندی :

با مواردی که در این مطلب عنوان کردیم می توانید، داکت اسپلیت خود را برای فصل زمستان تنظیم نموده و وضعیت دستگاه را تغییر دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و بدون دادن هزینه هنگفت، خودتان اقدام به تنظیم دستگاه نمایید و باعث صرفه جویی در هزینه هایتان باشد.

شرکت تهویه آرسام صبا از سال 1384 شروع به فعالیت در زمینه انواع سیستم تهویه مطبوع کرد و در این زمینه به مشاوره، طراحی، فروش و خدمات پس از فروش اقدام نمود.

در طی تمام این سالها مشتری مداری و وفاداری به تعهدات مبنا و پایه و اساس این شرکت بوده است. شرکت تهویه آرسام همواره در تلاش بوده است کیفیت محصولات خود را هم راستای انتظارات و خواسته های مصرف کنندگان افزایش دهد.

این شرکت به مشتریان خود مجموعه ی گسترده ای از خدمات و محصولات از سیستم تهویه مطبوع خانگی مانند انواع فن کویل و مینی چیلر خانگی، انواع داکت اسپلیت و داکت اسپلیت ست پوینت و .. را ارائه می هد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *