تاثیر فن کویل در ایجاد هوای تازه

تاثیر فن کویل در ایجاد هوای تازه

تاثیر فن کویل در ایجاد هوای تازه را می دانید؟ ایا از تاثیری که فن کویل ها در ایجاد هوای مطبوع و تازه و دلپذیر دارد آگاه هستید؟

اینکه کیفیت هوای ساختمان مسکونی شما و یا ساختمان محل کارتان مناسب باشد، مستقیما بر روی سلامت روح و جسم شما تاثیر می گذارد. در این مقاله ما به بررسی تاثیر فن کویل در ایجاد هوای تازه می پردازیم.

در واقع نمی توانیم تاثیر کیفیت هوای داخل خانه بر روی سلامتی خود، خانواده و فرزندانمان را نادیده بگیریم.

فن کویل ها بر روی کیفیت هوای مطبوع داخل ساختمان نقش به سزایی دارند و می توانند تهویه ی مطبوع هوای خانه را مدیریت و کنترل کنند.

فیلتراسیون در فن کویل ها

سیستم فیلتراسیون در فن کویل ها به طرز چشم گیری در افزایش کیفیت هوای داخل خانه و همچنین تضمین سلامتی افراد درون خانه موثر است. فن کویل ها اکنون از سیستم های تهویه هوای با راندمان بالا (HEPA) و همچنین فیلتر های تهویه هوا با راندمان متوسط که زمانی محدود به سیستم های پیچیده ی تهویه هوای مطبوع بودند استفاده می کنند. فیلتر هایی که امروز در فن کویل ها مورد استفاده قرار می گیرد می تواند ذرات با اندازه ی بسیار کوچک سه دهم میکرون را با بازدهی 99/97 درصد جذب کنند.

»در ارتبط با هر سیستم تهویه مطبوع خانگی از جمله فن کویل، داکت اسپلیت ست پوینت، مینی چیلر خانگی و … می توانید همین حالا با مشاوران ما در شرکت تهویه آرسام تماس گرفته تا ما به طور کاملا تخصصی به شما در این زمینه مشاوره ارائه دهیم.

تنظیم رطوبت فن کویل ها بر روی کیفیت هوای ساختمان تاثیر دارد

حفظ سطح رطوبتی که در محیط ساختمان است بسیار مهم است. در مناطق حاره ای و خشک که رطوبت خانه ها پایین است فن کویل ها رطوبت را در سطح متعادل نگه می دارند و در منناطق مرطوب و جنگلی که رطوبت هوای داخل خانه ها و ساختمان ها زیاد است فن کویل ها باز هم رطوبت داخل ساختمان را متعادل می کنند. فن کویل ها دارای انواع سیستم های رطوبت زدایی هستند که به همین ترتیب این سیستم ها رطوبت زایی از رشد کپک ها در محیط خانه و اثرات نامطلوبی که بر روی سلامتی اعضای خانواده دارند جلوگیری می کنند. در مناطق حاره‌ای نیز که خشکی هوای خانه تنفس را مشکل می کند ف کویل ها رطوبت را افزایش می دهند تا به این وسیله شرایط تنفسی در محیط خانه را بهبود ببخشند.

نحوه ی تهویه هوای فن کویل ها در خانه

هوای تازه ای که برای تهویه هوای مطبوع خانه ها نیاز است در فن کویل ها به این صورت تامین می شود. دریچه ای کوچک در پشت فن کویل ها وجود دارد که هوای اتاق از طریق این دریچه وارد فن کویل می شود و به دستگاه هواساز که در درون فن کویل قرار دارد می رسد. به همین ترتیب هوای تازه ای که تصفیه شده است دوباره از طریق دریچه های اصلی فن کویل به داخل اتاق باز می گردد.

مزایای استفاده از فن کویل ها

استفاده از فن کویل ها از این نظر مناسب است که مصرف انرزی کمی دارند و مقرون به صرفه هستند. فن کویل ها فضای کمی ار خانه را اشغال می کنند و به همین ترتیب برای خانه های با مساحت کوچک مناسب هستند. فن کویل ها نیازی به کانال کشی ندارند. و به همین منظور باز هم در استفاده از فضای خانه صرفه جویی می شود. چرا که کانال کشی بسیاری از وسایل سرمایشی و گرمایشی هزینه و فضای زیادی را در هنگام نصب مصرف می کند. فن کویل ها دمای مستقلی را برای هر یک از بخش های خانه استفاده می کنند، و اتاق های یک خانه دچار نابرابری دمایی نمی شوند. آلودگی یک اتاق در یک خانه به آلودگی اتاق های دیگر خانه های دیگر سرایت نمی کند.

معایب استفاده از فن کویل ها

نگهداری فن کویل ها امری تخصصی است و در صورت تخریب فن کویل نیاز به تعمیرات حرفه ای دارند. و از این جهت تعمیر و نگهداری فن کویل ها وقت گیر و هزینه بر است. فن کویل ها به منظور تخلیه آب تقطیر شده ی درون خون به لوله و تشتک نیاز دارند.

فن کویل ها از فیلتر های کم بازده استفاده می کنند. به همین سبب به همین سبب فیلتراسیون هوا به وسیله ی فن کویل ها به خوبی صورت می پذیرد.

فن کویل ها به دستگاه هواساز مرکزی نیاز دارند. اگر دستکاه هواساز مرکزی در فن کویل ها وجود نداشته باشد، رطوبت بالای خانه هایی که در مناطق مرطوب و جنگلی قرار دارند به خوبی متعادل نمی گردد. و از طرفی کنترل مقدار هوای ورودی به اتاق ها برای حفظ کیفیت هوای اتاق هم به خوبی انجام نمی شود.

شرکت تهویه آرسام

تهویه آرسام  از سال 1374 فعالیت خود را آغاز نمود و هدف خود را در این عرصه بر  ارائه خدماتی بالاتر از حد استاندارد قرار داد این شرکت همواره در تلاش بوده است به مشتریان وفادار خود در زمینه مشاوره ، طراحی و فروش ،خدماتی بالاتر از حد استانداد ارائه دهد و در واقع طی 10 سال گذشته این شرکت همواره به شعار خود که مشتری مداری و وفاداری به تعهدات و پایبندی به اصول بوده است همواره پایبند بوده است.

ما در شرکت تهویه آرسام همواره تلاش خود را کرده ایم تا هم راستا و حتی بالاتر از رشد توقع مصرف کننده پیش رویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *