چگونگی نصب داکت اسپلیت

چگونگی نصب داکت اسپلیت

در این مقاله می خواهیم با چگونگی نصب داکت اسپلیت آشنا شویم، نصب داکت اسپلیت با توجه به پیچیدگی و حساسیت آن، باید توسط متخصصان انجام شود. با این حال، آشنایی با مراحل کلی این فرآیند خالی از لطف نیست.

بررسی ابعاد و ظرفیت دستگاه و محل نصب :

قبل از هر چی باید ظرفیت، ابعاد و محل نصب داکت اسپلیت بررسی شود، چون داکت اسپلیت معمولا” به صورت توکار نصب می شود.

محل نصب داکت اسپلیت :

نصب این دستگاه، حتماً باید در مکان مناسبی از ساختمان انجام شود. اگر دستگاه در مکان‌های نامناسبی مانند نزدیکی به نم، در معرض رطوبت یا در برابر تابش مستقیم خورشید قرار گیرد، ممکن است عملکرد سیستم داکت اسپلیت مختل شود و از کارایی و توان حداکثر خود عقب بماند، همچنین یونیت داخلی داک اسپلیت باید در سقف کاذب نصب شود.

نصب یونیت داخلی (هواساز) :

برای نصب یونیت داخلی دو حالت وجود دارد که اگر زمینی باشد در کف، و اگر سقفی باشد در سقف کاذب نصب می گردد، هنگام نصب داکت اسپلیت سقفی باید به این نکته توجه کرد که فضای کافی و مناسب برای سرویس و تعمیر دستگاه در نظر گرفته شود تا در صورت نیاز، تعمیرکار بتواند به راحتی اقدامات لازم را انجام دهد. مکان هایی برای نصب یونیت مناسب است که نیازی به آرامش ندارد.

مکان‌هایی مانند سرویس بهداشتی، حمام، اتاق نشیمن و اتاق خواب مناسب برای نصب یونیت داخلی نیستند زیرا این نوع یونیت‌ها صداهای قابل توجهی تولید می‌کنند.

یونیت داخلی را به کمک پایه های مخصوص به سقف کاذب متصل کنید. لوله های مسی و کابل های برق را به یونیت داخلی وصل کنید. از عایق بندی لوله ها و اتصالات اطمینان حاصل نمایید.

نصب یونیت خارجی (کندانسور) :

در نصب داکت اسپلیت، مکان‌یابی یونیت خارجی از جمله موارد اساسی است که در این بخش به طور خلاصه توضیح داده می‌شود. معمولاً یونیت خارجی بر روی پشت بام یا در مکان‌های سایه‌دار قرار می‌گیرد. اما مهم است که این یونیت‌ها از تابش مستقیم آفتاب جلوگیری شود تا از افزایش گرما و کاهش عمر دستگاه جلوگیری شود.

علاوه بر این، نکات زیر نیز باید در نظر گرفته شود:

یونیت خارجی باید به فضای کافی برای تهویه مناسب دسترسی داشته باشد تا عملکرد سیستم را تحت تأثیر نگذارد.
برای کاهش صدا، از نصب یونیت در نزدیکی اتاق خواب یا نشیمن خودداری شود.
اطمینان از محافظت درست یونیت خارجی از رطوبت و آسیب‌های بیرونی، از جمله موارد حیاتی است تا عمر و کارایی دستگاه حفظ شود.

این موارد به ویژه زمانی حیاتی می‌شوند که چند کندانسور به همراه یکدیگر نصب شود، زیرا عدم رعایت این نکات می‌تواند به کوتاه شدن عمر کمپرسور و خرابی سیستم منجر شود.

نصب لوله مسی داکت اسپلیت :

اولین قدم در نصب لوله مسی، انتخاب سایز مناسب لوله با توجه به ظرفیت داکت اسپلیت و طول مسیر لوله کشی است. پس از انتخاب سایز نوبت به خم کاری لوله مسی است، و پس از آن اقدام به نصب لوله ها نمایید. این لوله ها پل ارتباطی میان یونیت داخلی و خارجی هستند وظیفه آنها جا به جایی گاز مبرد بین دو یونیت و خنک سازی دستگاه است.

کانال کشی داکت اسپلیت :

اجرای صحیح و اصولی کانال‌کشی، تأثیر بسیار مهمی بر عملکرد گرمایشی و سرمایشی سیستم داکت اسپلیت دارد. اگر جوانب مختلفی از آن مانند ابعاد، جنس، مسیر، مکان قرارگیری، میزان مکش و فشار دریچه‌ها به درستی مورد بررسی قرار نگیرد، به‌راحتی نمی‌توان به دستیابی به شرایط هوایی مطلوب در فضا امیدوار بود. در فرآیند کانال‌کشی، ابتدا کانال به مجرای خروجی هواساز وصل می‌شود و در انتها به دریچه‌های هوای نصب شده در فضای داخلی ساختمان متصل می‌گردد. ابعاد بهینه برای دریچه‌ها به اندازه ۱۰۰×۷۰ می‌باشد.

نصب ترموستات داک اسپلیت :

ترموستات در سیستم‌های داکت اسپلیت یک وسیله است که برای کنترل دمای محیط و کانال هوا استفاده می‌شود و بسیاری از افراد آن را به عنوان کنترل داکت اسپلیت می‌شناسند. این ترموستات می‌تواند به دو صورت مکانیکی (آنالوگ) و دیجیتالی عمل کند، اما نمونه‌های دیجیتالی به دلیل دقت بالاتر خود بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. طراحی و نصب ترموستات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا اگر به درستی انجام نشود، ممکن است عملکرد کل دستگاه را به خطر بیاندازد.

چرا تهویه آرسام؟

شرکت تهویه آرسام از سال ۱۳۸۴ در زمینه‌ طراحی، فروش و خدمات پس از فروش انواع سیستم‌ تهویه مطبوع خانگی،انواع داکت اسپلیت و داکت اسپلیت ست پوینت، انواع فن کوئل و مینی چیلر خانگی با هدف ارائه خدماتی بالاتر از معیارهای استاندارد همواره فعالیت کرده و در تلاش بوده تا بتواند هم خط و حتی بالاتر از سطح توقع مصرف کنندگان کیفیت محصولات خود را بالا ببرد.

هدف ما در شرکت تهویه آرسام ارائه خدماتی بالاتر از حد استاندارد برای مشتریان خود است، همچنین با اطمینانی که نسبت به محصولات خود داریم خدمات پس از فروش طولانی مدت را به همراه خدمات نصب و راه اندازی ارئه خواهیم داد.

برای مشاوره و استعلام قیمت در ارتباط با قیمت مینی چیلر خانگی و قیمت سیستم تهویه مطبوع خانگی همین حالا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *