فن کویل و افزایش کیفیت زندگی

فن کویل و افزایش کیفیت زندگی

آیا می پرسید فن کویل و افزایش کیفیت زندگی چه ارتباطی با هم دارند؟ این سوال را با هزاران دلیل می توان پاسخ داد اما با ما همراه باشید تا بتوانیم تا حدودی این موضوع را توضیح دهیم…

فن کویل و افزایش کیفیت زندگی

کیفیت هوای یک خانه ی مسکونی و یا یک واحد تجاری بر سلامت جسم و روان ساکنین آن تاثیر بسزایی دارد.

از آن جایی که هوای بیرون از خانه از نظر ایجاد سلامتی و شادابی افراد چنگی به دل نمی زند، مهم است که هوای داخل واحد های مسکونی و یا تجاری که افراد مدت زمان بیشتری را در داخل این واحد ها سپری می کنند، سالم و تمیز باشد.

ما در اتاق هایمان می خوابیم، غذا می خوریم و کودکانمان را پروش می دهیم.

از همین نظر واجب است که تدبیری برای تمیزی و سلامت آب و هوای داخل خانه اتخاذ کنیم.

 

مکانیزم عملکرد فن کویل ها

فن کویل ها دستگاه های ساده ای هستند که از یک فن و یک کویل تشکیل شده اند. از طریق این کویل ها آب سرد و یا آب گرم به گردش در می آید.

فن هوا را در سراسر کویل ها می دمد و به این ترتیب فضا یا گرم و یا خنک می شود.

این مکانیزم ساده ی عملکردی فن کویل ها است که با آن به راحتی می توان هر قسمت از خانه را به دمای دلخواه رساند.

 

تاثیر مستقیم فن کویل ها بر روی کیفیت هوای خانه

فن کویل ها دارای تهویه و فیلتراسیون هستند به همین منظور در وحله ی اول علاوه بر خنک و یا گرم کردن فضای خانه باعث می شوند که آلاینده ها، کثیفی ها و ذرات معلق مضر برای سلامتی اعضای خانواده از طریق این تهویه ها و این سیستم های فیلتراسیون از بین بروند.

فن کویل های قدیمی هوا را در یک اتاق به گردش در می آوردند و آن را تصفیه نمی کردند، به همین منظور الاینده ها در هوا تجمع پیدا می کرد.

با پیشرفت های مدرن، سیستم فن کویل ها را به تهویه و فیلتراسیون مجهز کرده اند تا هوای تازه در فضای خانه توزیع بشود. در نتیجه تهویه ی هوای فن کویل ها بهبود یافته است.

 

تنظیم رطوبت و تاثیر آن بر کیفیت هوای خانه

فن کویل ها دارای سیستم رطوبت زدایی هستند.

به همین منظور در مکان هایی که رطوبت بالایی دارند رطوبت را تنظیم کرده و مانع از کپک زدگی در محیط های مرطوب می شوند.

هم چنین فن کویل ها باز هم در خانه هایی که از لحاظ جغرافیایی در مکان های گرم و خشک قرار دارند، باعث تعادل رطوبت خانه می شوند و هوای خانه را برای تنفس مساعد تر می کنند.

برای بهره مندی از مزایای فن کویل ها باید به چه نکاتی توجه داشت

  • نصب صحیح فن کویل ها و نگهداری منظم آن ها بسیار مهم است.

نگهداری منظم از فن کویل ها منجر به این می شود که فن کویل ها در حداکثر راندمان خود کار کنند و فیلتر ها همیشه برای حذف الاینده های هوای خانه اماده باشند.

  • انتخاب نوع فیلتری که برای تصفیه و فیلتراسیون هوای خانه از آن استفاده می شود بسیار اهمیت دارد.

باید از فیلتری استفاده بشود که هوای خانه را تصفیه کرده و مصرف برق متعادلی داشته باشد.

  • هنگام استفاده از فن کویل ها این مسئله مهم است که درب و پنجره ی خانه را در صورتی که هوای بیرون از خانه الوده باشد بسته نگه داشت.

چرا که آلودگی بیرون از خانه در صورت ورود به داخل فن کویل های داخل خانه می تواند عمر مفید فیلتر های فن کویل را کاهش بدهد.

 

 

شرکت تهویه آرسام

شرکت تهویه آرسام تولید کننده انواع سیستم تهویه مطبوع خانگی شامل انواع داکت اسپلیت، مینی چیلر خانگی، انواع فن کوئل و .. باچند دهه فعالیت در این عرصه همواره در تلاش بوده ایم تا بالاترین سطح کیفی محصول را ارائه دهیم.

هدف ما در شرکت تهویه ارسام بالا بردن کیفیت محصولاتمان هم تراز با سطح انتطار مصرف کنندگان و حتی بالاتر از ان می باشد. شرکت تهویه آرسام در تلاش است تا به مشتریان خود خدماتی بالاتر از حد استاندارد  ارائه دهد.

برای مشاوره در ارتباط با انواع سیستم تهویه مطبوع خانگی و استعلام قیمت سیستم های تهویه مطبوع و قیمت مینی چیلر خانگی و داکت اسپلیت ست پوینت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *