عوامل تاثیر گذار بر قیمت انواع فن کویل

عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع فن کویل

برای اینکه بتوانید خرید به صرفه تری داشته باشید و فن کویلی بخرید که طول عمر و کیفیت بالایی داشته باشد و در واقع از خرید خود لذت ببرید و راضی باشید باید، عوامل تاثیر گذار بر قیمت انواع فن کویل را بدانید..

فن کویل دستگاهی برای تهویه مطبوع است، که با استفاده از آب سرد یا گرم، هوای محیط را به دمای دلخواه می رساند، فن کویل از اجزای مختلفی تشکیل شده است، کویل حرارتی، فن، الکتروموتور، ترموستات و … این دستگاه در انواع مختلف دیواری، زمینی، سقفی و کاستی تولید می شود، هر کدام از این انواع دارای ویژگی های خاص خود هستند.قیمت فن کویل ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، که در ادامه به معرفی هریک می پردازیم.

نوع و انواع فن کویل

یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت فن کویل، نوع آن است، فن کویل در انواع مختلفی از زمینی، دیواری، سقفی و کاستی تولید می شود.

  • فن کویل های زمینی معمولا” گران تر از سایر انواع هستند چون فضای بیشتری می گیرند.
  • فن کویل های سقفی توکار است و نیاز به هزینه اضافی برای نصب ندارد، این امر باعث کاهش هزینه های ساخت می شود.
  • فن کویل های سقفی هیچگونه ترموستات و پنل خارجی ندارد به همین علت ارزان است.
  • پنل کاستی از نوع گران، فن کویل می باشد زیرا از اجزای و امکانات متوعی ساخته شده است، کنترل از راه دور، فیلتراسیون هوا، رطوبت زدایی، گرمایش از کف از جمله امکانات فن کویل کاستی است.

برند سازنده

یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت فن کویل ها، برنده سازنده آن می باشد، برند معتبر و مشهورتر معمولا” محصولات با کیفیت تری می سازند، در حال حاضر برندهای ایرانی متنوعی در حال تولید فن کویل ها و محصولات سرمایشی و گرمایشی هستند که با تمرکز بر تولیدهای داخل محصولات قابل قبولی تولید می کنند.

برند آرسام، با سالها تجربه طراحی و تولید انواع فن کویل ها، همواره سعی دارد محصولات با کیفیتی را روانه بازار نماید.

 

سطح صدای فن کویل

سطح صدای فن کیل یکی از عوامل مهمی است که هنگام خرید انواع فن کویل باید به آن توجه کرد.

سطح صدا بر حسب دسی بل (dB)  اندازه گیری می شد، طبق استانداردهای بین المللی، سطح صدای فن کویل نباید بیش از 40 دسی بل باشد، این بدان معناست که صدای فن نباید به حدی باشد که باعث آزار و اذیت افراد شود.

صدای فن کویل به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • نوع فن:

فن های سانتریفیوژ معمولا” صدای بیشتری نسبت به فن های محوری دارند.

  • سرعت فن:

هرچقدر سرعت فن بیشتر باشد، صدای بیشتری تولید می کند، سطح صدای فن را می توان با دستگاه های مخصوص اندازه گیری کرد. این دستگاه ها معمولا” دارای یک میکروفن هستند که صدا را دریافت می کنند.

ظرفیت و ابعاد انواع دستگاه فن کویل

ظرفیت فن کویل بیانگر میزان قدرت سرمایش و گرمایش آن است، هرچه ابعاد و ظرفیت فن کویل بیشتر باشد می تواند فضای بیشتر خنک یا گرم کند، در نتیجه فن کویل های ابعاد بیشتر، قیمت گرانتری دارند.

ظرفیت فن کویل بر حسب فوت مکعب بر دقیقه (CFM) یا تن تبرید (TR) اندازه گیری می شود، هر چقدر این عدد بیشتر باشد، توان و ظرفیت دستگاه نیز بیشتر است.

فن کویل های سقفی معمولا” از نظر ابعاد بزرگتر از فن کویل های دیواری هستند.

موتور انواع فن کویل ها

موتور فن کویل یکی از قطعات مهم فن کویل است که باید ویژگی مناسبی داشته باشد. عوامل مختلفی بر قیمت موتور فن کویل تاثیر می گذارند که از جمله آنها می توان به قدرت موتور، سرعت موتور، جنس بدنه موتور و کیفیت ساخت اشاره کرد.

موتورهای با بدنه فلزی معمولا” گران تر از موتورهای با بدنه پلاستیکی هستند. استفاده از موتوری که با دور بالا کار می کند و صدای نسبتا کمتری دارد، باعث گران تر شدن فن کویل میشود، پس اگر با فن کویلی مواجه شدید که قیمت آن نسبت به انواع دیگر فن کویل، گران است، علت را در موتور فن کویل جویا شوید.

نتیجه گیری

با توجه به موارد گفته شده بالا، قیمت فن کویل به عوامل مختلفی از جمله نوع و برند سازنده، سطح صدای فن کویل، ظرفیت و امکانات و ویژگی های ساخته شده فن کویل بستگی دارد که خربدار باید با دانش کافی از این موارد اقدام به خرید فن کویل نماید.

شرکت آرسام تهویه تولید کننده انواع  فن کویل، مینی چیلر خانگی و داکت اسپلیت ست پوینت با یک تیم متخصص آماده هرگونه مشاوره به شما عزیزان هستند. برای استعلام قیمت مینی چیلر خانگی و انواع سیستم تهویه مطبوع خانگی همین الان با ما تماس بگیرید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *