تعمیر داکت اسپلیت در تهران

تعمیر داکت اسپلیت در تهران
Rate this post

تعمیر داکت اسپلیت در تهران

با توجه به زندگی امروز شهری و تبدیل شدن خانه‌های ویلایی به آپارتمان ها، برای داشتن هوای مطبوع و خنک (در تابستان) نیاز به دستگاه‌های تهویه و خنک کننده روز به روز افزایش می باید. داکت اسپلیت به عنوان یکی از تجهیزات مناسب در این امر می باشد. اما داکت اسپلیت ها نیز به مانند هر وسیله دیگری ممکن است بر اثر عوامل مختلف و گذشت زمان، خراب شود و نیاز به  تعمیرات داشته باشد. عدم رسیدگی مناسب و بی توجهی به نشانه های خرابی دستگاه، می تواند منجر به تحمیل خرید یک دستگاه جدید به شما شود. در نتیجه نگهداری صحیح و تعمیرات به موقع دستگاه در صورت خرابی، می تواند سبب افزایش طول عمر دستگاه شما و کاهش پرداخت هزینه های اضافی شود.

در این مقاله تلاش شده تا نکات نگهداری از داکت اسپلیت برای افزایش طول عمر دستگاه، و عوامل خرابی داکت اسپلیت و نحوه تعمیر آن را برای شما به طور کامل توضیح دهیم پس با ما همراه باشید.

داکت اسپلیت و انواع داکت اسپلیت

قبل ازهر چیزی نیاز است تا شما اطلاعاتی در مورد داکت اسپلیت و انواع آن داشته باشید.

داکت اسپلیت را می‌توانیم یک سیستم تهویه مطبوع دو منظوره بدانیم که قادر به گرم کردن هوای محیط در فصول سرد سال و ایجاد سرما در فصول گرم می‌ باشد. در فضاهای مختلف مانند محیط مسکونی، تجاری و اداری می توان از داکت اسپلیت استفاده کرد.

داکت اسپلیت ها در انواع و برندهای مختلفی وجود دارد که می توان از داکت سپلیت ست پوینت، داکت اسپلیت مدیا اینورتر که در انواع مختلف 36000 و 24000 عرضه می شود به عنوان نمونه ای از برندهای مطرح دراین زمینه نام برد.

این وسیله که از آن به نام اسپلیت کانالی نیز یاد می‌شود شباهت زیادی به کولرهای گازی دارد. مزیت داکت اسپلیت ها نسبت به کولرهای گازی در امکان کانال کشی این دستگاه است، که باعث بالاتر بودن کارایی آن نسبت به کولرهای گازی شده است. با توجه به وجود کانال‌های تهویه، هوای سرد و گرم به شکل یکسان در قسمت‌های مختلف ساختمان پخش می‌شود. داکت اسپلیت دارای دو نوع داکت اسپلیت با کمپرسور دور ثابت و اسپلیت اینورتر می باشد. به شکل کلی داکت اسپلیت دارای مزایا و معایبی می‌ باشد.

مزایای داکت اسپلیت:

به روز بودن سیستم داکت اسپلیت

امکان تزریق هوای تازه از خارج ساختمان به داخل ساختمان

توزیع هوای سرد و گرم به صورت متوازن

هزینه کم برای نگهداری

داشتن فیلتر هوا

تزریق هوای مطبوع 

چگونگی نگهداری داکت اسپیلت

نه تنها در مورد داکت اسپلیت بلکه در مورد هر دستگاه دیگری یکی از مهم‌ترین موارد، بحث نگهداری آن می‌باشد.

همانگونه که در سیستم‌های قدیمی قبل از فرارسیدن فصل گرما اقدام به سرویس کولر آبی خود می‌کردید و در فصل سرما به بررسی لوله‌های بخاری و تمیز کردن آن می پرداختید، این قاعده از داکت اسپلیت ها نیز مستثنی نیست و برای استفاده از داکت اسپلیت نیز باید اقداماتی انجام دهید که این اقدامات می‌تواند باعث بالاتر رفتن طول عمر این دستگاه یا سیستم شود. هر چقدر که روند چگونگی نگهداری از این وسیله را بهتر بدانید نیاز به تعمیر داکت اسپلیت کمتر می‌شود.

اما در صورت بروز مشکل اصلاً جای نگرانی نیست و شما می‌توانید با مراجعه به شرکت‌های معتبر در این زمینه مانند شرکت آرسام در تهران نسبت به داکت اسپلیت خود اقدام نمایید.

مهمترین مواردی که شما باید برای بالا بردن عمر داکت اسپلیت خود انجام دهید عبارتند از:

سرویس‌های دوره‌ای داکت اسپلیت

تعویض قطعات مصرفی آن و البته نحوه استفاده صحیح از داکت اسپیلت

شما در صورت انجام این موارد می‌توانید باعث بالا رفتن عمر مفید دستگاه خود شوید.

تعمیر داکت اسپلیت

عوامل خرابی داکت اسپلیت و نحوه تعمیر آن

یکی از مهمترین نکات در مورد داکت اسپلیت این است که شما با عوامل خرابی تعمیر داکت اسپلیت آشنایی داشته باشید. عوامل مختلفی می‌توانند باعث خرابی و به وجود آمدن مشکل در داکت اسپلیت شوند مهمترین این عوامل عبارتند از:

مشکلات برقی

یکی از عوامل خرابی داکت اسپلیت که شما باید در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام کنید، مشکلات برقی این وسیله می‌باشد. معمولاً مشکلات برقی شامل نرسیدن برق به واحدهای خنک کننده مرکزی، خرابی قطعات الکتریکی، مشکلات مربوط به پنل کنترل و قطعی برق در سیستم می‌باشد. در صورت به وجود آمدن این مشکلات شما باید در اسرع وقت نسبت به تعمیر داکت اسپلیت و برطرف کردن این مشکلات اقدام نمایید.

وجود مشکل در واحدهای داخلی

یکی دیگر از عوامل خرابی داکت اسپیلت مشکلات در واحدهای داخلی این دستگاه می‌باشد. اهمیت این واحدها به حدی است که در صورت بروز مشکل داکت اسپلیت به شکل کلی روشن نمی‌شود. معمولاً می‌توان مشکلاتی مانند ایجاد برودت و یا گرمای زیاد در واحدهای داخلی، نشتی هوا یا مشکل در سیستم کنترل،خرابی فن و مسدودی داکت‌ها را عمده مشکلات واحدهای داخلی دانست. اگر شما به موقع بتوانید نسبت به تعمیر این مشکلات اقدام کنید. مسلماً دستگاه شما آسیب چندانی نخواهد دید.

مشکلات در کارکرد واحد خنک کننده مرکزی

واحد خنک کننده مرکزی یکی از مهمترین قسمت‌های داکت اسپلیت می‌باشد که اگر مشکلی در آن به وجود بیاید و قدام به رفع آن نشود می‌تواند یکی از عوامل خراب شدن داکت اسپیلت باشد. عواملی مانند خرابی کمپرسور، عدم کارکرد سیستم سرمایش و گرمایش و مشکلات مدار فشار همگی می‌توانند مشکلات کارکرد واحد خنک کننده مرکزی باشند.

عدم تهویه مناسب

یکی از مهمترین عوامل خرابی داکت اسپلیت را میتوانعدم تهویه مناسب دستگاه دانست در صورتی که هوای محیطی که فن و کمپرسور در آن قرار دارند به درستی تهویه نشود، ممکن است که گرد و غبار یا ذرات معلق در هوا و همچنین بخار آب وارد دستگاه شده و باعث خرابی موتور داکت اسپلیت شود.

 

عدم تعویض فیلتر ها در زمان مناسب

عدم تعویض به موقع فیلترها یکی دیگر از عوامل خراب شدن داکت اسپلیت می‌باشد.نقش فیلترها در این دستگاه بسیار مهم هستند چرا که این فیلترها گرد و غبار و ذرات معلق در هوا را جذب کرده و مانع ورود آنها به موتور می‌شود در صورتی که فیلترها به موقع عوض نشود ممکن است که گرد و غبار از آن عبور کرده و به موتور برسد. بهتر است در صورت مشاهده هرگونه سر و صدایی در موتور نسبت به تعمیر داکت اسپلیت اقدام نمایید.

آلودگی هوا

یکی دیگر از عوامل خراب شدن اسپلیت را میتوان آلودگی هوا دانست. این موضوع بسیار حائز اهمیت می‌باشد. پس سعی کنید که مکان نصب داکت اسپلیت یک مکان عاری از آلودگی هوا باشد.

 

خرابی ترموستات

از دیگر عوامل مهم و موثر در خرابی داکت اسپلیت می‌توان به خرابی ترموستات و خرابی برد داکت اسپلیت اشاره کرد. معمولا بنا به مشکلاتی مانند عدم عملکرد سیستم خنک کننده، خرابی قطعات الکترونیکی، نوسانات برق و عدم تطابق نرم‌افزاری می‌توانند باعث خرابی برد داکت اسپلیت شوند.

تهویه آرسام

تعمیر داکت اسپیلت

بدون شک به وجود آمدن هر یک از این مشکلات می‌تواند باعث خراب شدن کلی داکت اسپلیت شود.پس بهترین کار این است که شما در اسرع وقت با مراجعه به شرکت های معتبر در این زمینه اقدام به تعمیر داکت اسپلیت نمایید.

شرکت تهویه آرسام

توجه داشته باشید که برای تعمیر داکت اسپلیت در تهران انتخاب یک شرکت معتبر در زمینه تعمیر بسیار اهمیت دارد. در واقع انتخاب شرکتی با رزومه قوی که برای فعالیت خدماتی خود، تضمین و گارانتی کار داشته باشد بسیار مهم است و سبب می شود شما با خیالی آسوده این اطمینان را داشته باشید که دستگاه شما تا مدت ها برای شما کار می کند و هزینه ای که پرداخت کرده اید بیهوده نبوه.

ما در شرکت تهویه  آرسام با سابقه‌ ی ۱۹ ساله و در اختیار داشتن متخصصینی مجرب و کارآزموده می‌توانیم این تضمین را به شما بدهیم که  با بهترین کیفیت و کمترین قیمت  مشکلات دستگاه شما را رفع می کنیم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *