انواع فن کویل از لحاظ نوع نصب

انواع فن کویل از لحاظ نوع نصب

انواع فن کویل از لحاظ نوع نصب را می توان به چهار نوع و مدل می توان دسته بندی کرد : فن کویل های زمینی، فن کویل های سقفی، فن کویل های دیواری، فن کویل های کاستی

فن کویل های زمینی

همان طور که از نام این فن کویل های پیدا است این فن کویل ها فن کویل هایی هستند که بر روی زمین نصب می شوند.

این مدل از فن کویل ها دارای موقعیت نصب زمینی روکار هستند.

فن کویل های زمینی به دلیل حجم کارشان و کارایی مطلوبی که دارند بیشتر برای راهرو ها و سالن ها مورد استفاده قرار می گیرند.

دریچه فن کویل زمینی هوای ایجاد شده را به فضای اطراف منتقل می کند.

دریچه های خروجی فن کویل های زمینی به صورت های مورب زن، رویه زن و بالا زن طراحی می شوند. چون فن کویل های زمینی در داخل ساختمان ها و خانه ها قرار می گیرند باید از ظاهری مطلوب برخوردار باشند تا در دکوراسیون خانه ها اختلال و زشتی ایجاد نکنند.

 

فن کویل های سقفی

از فن کویل های سقفی برای خانه های اداری و یا تجاری بیشترین استفاده را می شود.

فن کویل های سقفی در دو مدل ارائه می شوند.

یک مدل کابین دار و دومی مدل بدون کابین است. محل نصب فن کویل های سقفی به روی سقف به صورت روکار و یا توکار است. دریچه ی خروجی فن کویل های سقفی در زیر و یا رو به روی آن ها قرار می گیرد.

از آنجایی که فن کویل های سقفی بر روی سقف نصب می شوند باید حتما ضد زنگ باشند به همین ترتیب شرکت های سازنده ی فن کویل های سقفی از ورق های گالوانیزه در ساخت فن کویل های سقفی استفاده می کنند.

 

فن کویل های دیواری

یکی دیگر از مدل های فن کویل ار لحاظ نوع نصب آن در منازل، فن کویل دیواری است.

می توان گفت که فن کویل های دیواری از لحاظ شکل ظاهری شباهت زیادی به اسپلیت ها دارند. اسپلیت های دیواری از نظر شکل ظاهری همانند فن کویل های دیواری هستند.

ظاهر شیک و لوکس این مدل از فن کویل ها بیشتر مورد توجه مشتریانی که قصد خرید سیستم تهویه هوای مطبوع را دارند، قرار می گیرد. و از همین جهت یکی از پر کاربرد ترین فن کویل های موجود فن کویل های دیواری است.

محل قرار گیری فن کویل های دیواری بر روی دیوار خانه ها و یا دیوار اتاق ها است.

می توان بدون محدودیت فن کویل های دیواری را در ساختمان های مسکونی و یا اداری و یا تجاری مورد استفاده قرار داد.

از برند های محبوبی که در بازار فن کویل های دیواری موجود است می توان به فن کویل های دیواری یوراما اشاره کرد که علاوه بر اینکه دارای ظاهری شیک و زیبا است عملکرد خوبی در سرمایش و گرمایش محیط خانه ها دارد.

 

فن کویل های کاستی

فن کویل های کاستی در سه مدل وجود دارند. مدل های یک طرفه مدل ها دو طرفه و مدل های چهار طرفه. راندمان و بازدهی این فن کویل ها بسیار مطلوب است و از همین جهت بازار گرم خرید و فروش در بین فن کویل های موجود در بازار دارد.َ

فن کویل های کاستی نیز درون سقف جایگذاری می شوند و تفاوت آن ها با مدل داکتی یا همان مدل فن کویل های سقفی در این است که برای نصبب مدل کاستی الزاما سقف محل نصب فن کویل باید از نوع کاذب باشد.

در خانه هایی که سقف کاذب ندارند امکان نصب فن کویل های کاستی وجود ندارد.

 

خلاصه کلام

تلاش کردیم تا حد ممکن انواع فن کویل از لحاظ نوع نصب را به طور خلاصه و مفید که خارج از تحمل نباشد را برای شما توضیح دهیم.

اما اگر همچنان سوالی در ارتباط با انواع فن کوئل، انواع سیستم های تهویه مطبوع خانگی مانند داکت اسپلیت (داکت اسپلیت ست پوینت)، مینی چیلر خانگی و .. دارید همین حالا با ما تماس بگیرید .

ما در تهویه آرسام تمام سوالات شما را با کمال میل پاسخ داده و مشاوره می دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *