شرایط لازم جهت نصب چیلر ها و فن کویل ها

شرایط لام جهت نصب چیلرها و فن کوئل ها
Rate this post

شرایط لازم جهت نصب چیلر ها و فن کویل ها

برای تهویه هوای مطبوع خانگی چه کارهایی باید انجام داد؟ آیا تهویه ی هوای خانه مهم است؟ اگر هوای خانه را تهویه نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

برای پاسخ به این سوالات باید گفت که می توانید با سیستم های تهویه هوای مطبوع درست و حساب شده به صورت طولانی مدت سلامت شش های خودتان را تضمین کنید. از طرف دیگر اگر در خانه ی خودتان گل و گیاه پرورش می دهید می توانید از سیستم های تهویه هوای مطبوع برای رساندن دمای خانه به هوای دلخواه خودتان استفاده کنید.

سیستم های تهویه هوای مطبوع، آلاینده های آلوده را از هوای داخل خانه، به خود جذب می کنند. به همین ترتیب می توانیم بگوییم که هوای خانه بدون سیستم های تهویه هوای مطبوع مناسب قابلیت تضمین سلامت شش های کودکان و سالمندان خانه را ندارند.

انواع سیستم های تهویه هوای مطبوع خانگی

سیستم های تهویه هوای مطبوع خانگی انواع و اقسام متفاوتی دارند اما از بین آنها می توان به سیستم های تهویه های مطبوع چیلر های خانگی و یا فن کویل ها اشاره کرد. در این بین چیلر ها بیشتر برای خانه های مسکونی کاربرد دارند و فن کویل ها بیشتر برای ادارات و یا صنایع مختلف و یا مثلا هتل ها مورد استفاده قرار می گیرد. به همین ترتیب فن کویل ها و چیلر ها نوعی سیستم تهویه هوای مطبوع به حساب می آیند که با داشتن مهندسی مخصوص به خودشان باعث سرمایش و گرمایش محیط خانه ها و یا هتل ها می شوند. به همین ترتیب می توانید از این به بعد به جای استفاده از سیستم های سرمایش و یا گرمایش قدیمی تر از سیستم هایی همانند فن کویل ها و یا چیلر ها استفاده کنید.

» داکت اسپلیت مدیا اینورتر

انواع محتلف چیلر ها

  • چیلرهای تراکمی: چیلرهای تراکمی از طریق کمپرسور، سبب متراکم شده گاز مبرد شده و در نتیجه باعث افزایش دما و فشار آن می‌شود. گاز مبردی که در کندانسور خنک شده، به مایع تبدیل می‌شود. تبخیر مایع مبرد در اواپراتور اتفاق افتاده و  گرمای محیط را جذب می‌کند. چیلرهای تراکمی به دو مدل آب خنک و هوا خنک تقسیم می‌شوند.
    • چیلرهای تراکمی آب خنک: گرمای کندانسور در این مدل از چیلر توسط آب سرد شده و به برج خنک‌کننده منتقل می‌شود. اما چیلر های آب خنک به وسیله ی جریان در اطراف آب هوای درون خانه سرد و یا گرم می کنند. در چیلر های آب خنک منبعی از آب وجود دارد که وسیله ی سرمایش خانه را بر عهده دارند. از چیلر های آب خنک بیشتر برای تهویه هوای مطبوع کارخانجات و مکان هایی با وسعت زیاد استفاده می شود. چرا که نصب منبع آب نیاز به مکانی بزرگ دارد و نمی شود چیلر های اب خنک را در بر وی سقف ها و یا حیاط های با مساحت کم نصب نمود. اما چیلر های آب خنک برای مکان هایی که به حیاط های سر باز دسترسی دارند بسیار مناسب هستند. چرا که می توان تجهیزات راه اندازی چیلر های آب خنک را در حیاط این مکان های وسیع نصب نمود.
    • چیلرهای تراکمی هوا خنک: در چیلر هوا خنک، گرمای کندانسور توسط هوا خنک می‌شود. در چیلر های هوا خنک آب وجود ندارد و هوای مطبوع با جریان در هوای ازاد دچار تغییر دلخواه می شود و به این طریق می تواند هوای داخل خانه را سرد و یا آن را گرم  کند.
  • چیلرهای جذبی: این چیلرها بدون کمپرسور و با استفاده از یک منبع گرمایی خارجی (مانند بخار یا گاز طبیعی) عمل می‌کنند. چیلرهای جذبی در دو شکل تک اثره و دو اثره تقسیم می‌شوند.

    • چیلرهای جذبی تک اثره: استفاده از یک ژنراتور برای تولید بخار
    • چیلرهای جذبی دو اثره:

» مطالعه بیشتر: قیمت چیلر مدیا

انواع مختلف فن کویل

می توان فن کویل ها را در هر مکانی نصب نمود. تنها نیاز به یک موتور خانه است تا تجهیزات لازم برای راه اندازی فن کویل در آن برپا بشود بعد از آن می توان در هر صورتی فن کویل ها را در اتاق ها و خانه های یک ساختمان نصب کرد.

فن کویل ها در سرمایش و گرمایش هتل ها و اتاق مسافر خانه ها کاربرد بسیار زیادی دارند. چرا که می توان با استفاده از تنظیمات این فن کویل ها حرارت تمام اتاق ها را به یکباره کنترل کرد. و تمام اتاق را به سرمایش و گرمایش ایده آل مورد نظر رسانید.

انواع فن کوئل ها عبارتند از:

  • فن کوئل سقفی توکار
  • فن کوئل سقفی زمینی
  • فن کوئل دیواری
  • فن کوئل کاستی
  • فن کوئل کانالی

شرایط لازم جهت نصب فن کوئل

برای نصب صحیح فن کوئل، باید به موارد زیر توجه شود:

  1. انتخاب محل مناسب: چهت انتخاب محل مناسب برای نصب فن کوئل باید به نکاتی همچون دسترسی آسان به سرویس، دور بودن از منابع رطوبتی و حرارتی، دوربودن از گرد و غبار و عدم ایجاد نکته ای برای مزاحمت توجه کرد.

  2. آماده‌سازی محل نصب: برای آماده سازی جهت نصب باید به مواردی همچون تسطیح سطح، عایق کاری محل مورد نظر و تهیه لوله های آب و برق مناسب توجه کرد.

  3. نصب لوله‌های آب: در نصب لوله های آب باید به شیب مناسب، عایق کاری لوله ها و اتصالات محکم توجه کرد.

  4. نصب سیم‌های برق: در نصب سیم های برق باید به این نکته توجه شود که سیم کشی به صورت استاندارد انجام شود، استفاده از فیوز مناسب و اتصال به زمین برای جلوگیری از بروز برق گرفتگی انجام شود.

  5. نصب پنل فن کوئل: نصب پنل به صورت تراز و محکم کردن پیچ ها برای مانعت از لرزش و ایجاد صدا

نکات مهم در هنگام نصب فن کوئل

در هنگام نصب فن کوئل باید به نصب فن کوئل توسط تکنسین متخصص،استفاده از قطعات اصلی، نظفافت منظم و سرویس دوره ای توجه کرد.

نحوه انتخاب فن کوئل مناسب:

  • عوامل موثر در انتخاب فن کوئل
  • محاسبه ظرفیت سرمایشی و گرمایشی مورد نیاز
  • انتخاب نوع لوله کشی
  • نصب و راه اندازی فن کوئل

دلیل نام گذاری فن کوئل ها:

فن کویل ها را به این دلیل فن کویل نامیده اند که از دو بخش اصلی فن ها و کویل ها تشکیل شده است. فن کویل ها فن هایی دارند که عمدتا فلزی هستند. این فن های فلزی وظیفه ی خنک کردن را بر عهده دارند. و به همین ترتیب فن ها جزئی اصلی و کاربردی در عملکرد فن کویل ها هستند.

بخش دومی اساسی و اصلی فن کویل ها کویل های هستند. کویل های لوله هایی فلزی هستند که سیال را از درون خودشان عبود می دهند. وظیفه ی این سیال است که هوای دمیده شده به محیط را سرد و یا گرم کند. به همین ترتیب فن کویل ها با دو جزء اساسی یعنی فن و کویل می توانند تهویه هوای مطبوع یک خانه را به نتیجه برسانند.

نتیجه گیری

امیدواریم توانسته باشیم در مورد فن کویل ها و انواع مختلف چیلر ها اطلاعات مفیدی به شما داده باشیم. و شما را در درک بهتر اسم و راه های بهتر استفاده از این دو ابزار صنعتی یاری کرده باشیم. شرکت تهویه آرسام ارائه دهنده  انواع سیستم تهویه مطبوع خانگی همواره در تلاش است تا محصولاتی با بالاترین کیفیت ارائه دهد . این شرکت همچنین ارائه دهنده خدمات پس از فروش و تعمیرات انواع دستگاه های تهویه مطبوع همچون تعمیر داکت اسپلیت در تهران می باشد. شما عزیزان می نوانید در هنگام نصب فن کویل ها با متخصصان آرسام تماس حاصل بفرمایید و از مشورت و تخصص متخصصان ما بهره ببرید. به این وسیله می توانید بهترین انتخاب را برای نصب و راه اندازی ابزار های سرمایشی و گرمایشی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *