سیستم گرمایش سرمایش سقفی

Rate this post

حفظ دمای اتاق در هر فصل و دمایی، بسیار مهم است. به‌طور معمول متعادل کردن دما به نسبت هوای بیرون از اتاق با استفاده از بخاری، شوفاژ، کولر، پنکه و وسایل دیگر انجام می‌شود. اما اکنون با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، سیستم‌های جدیدی برای متعدل‌کردن دمای اتاق به‌وجود آمده است. یکی از این سیستم‌ها، سیستم گرمایش سرمایش سقفی است که به راحتی دمای هوای داخل اتاق را معتدل کرده و به‌طور چشمگیری از مصرف انرژی کم می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این سیستم گرمایشی سرمایشی، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تعریف سیستم گرمایش سرمایش سقفی

سیستم گرمایش سرمایش سقفی، در هر فضایی چه بزرگ و چه کوچک، قابل استفاده است. با توجه به این‌که محل قرارگیری و نصب این سیستم، در سقف اتاق قرار دارد، از اشغال فضای سایر قسمت‌های منزل جلوگیری می‌شود. درون این سیستم، سنسورهایی تعبیه شده است که میزان دمای موجود در اتاق را دریافت کرده و با توجه به پردازش آن اطلاعات، اعمال لازم برای تنظیم میزان دمای اتاق توسط تجهیزات سیستم گرمایش سرمایش سقفی انجام می‌شود. در ادامه به توضیحات بیشتری درباره این سیستم خواهیم پرداخت.

انواع سیستم گرمایش سرمایش سقفی

از نظر تقسیم‌بندی، سیستم‌های گرمایش سرمایش سقفی به دو دسته صنعتی و غیرصنعتی تقسیم می‌شوند. در این قسمت به توضیح مختصری از انواع این سیستم‌ها خواهیم پرداخت.

سیستم سرمایشی گرمایشی سقفی از نوع غیرصنعتی در منازل مسکونی، اداری و عمومی استفاده می‌شود. مثلا شما می‌توانید برای استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی ازانواع مختلف چیلرها ، قن کوئل ها یا داکت اسپلیت ها با برندها و در اندازه های مختلف همچون  فن کوئل سقفی توکار ست پوینت یا داکت اسپیلت مدیا اینورتر استفاده نمایید. کاربرد دیگری که سیستم گرمایش سرمایش سقفی در نوع صنعتی دارد، در مکان‌هایی مانند کارخانه‌جات، انبارها، سوله‌ها و جاهای صنعتی و بزرگ است. همچنین باید گفت که این سیستم‌ها با توجه به نوع فصل نیز به سه نوع سیستم‌های زمستانی، تابستانی و چهارفصل تقسیم می‌شوند.

سیستم گرمایش سرمایش سقفی چگونه کار می‌کند؟

تمامی تجهیزات موردنیاز برای راه‌اندازی سیستم گرمایش سرمایش سقفی مانند لوله‌های انتقال آب گرم و سرد، در سقف اتاق تعبیه می‌شود. میزان دمای آب انتقالی از این لوله‌ها در فضای اتاق پخش می‌شود و هوا را معتدل می‌کند. مثلا در ماه‌های سرد سال، درجه دمای آب گرمی که در این لوله‌ها جریان دارد، بالا می‌رود و حرارت ناشی از گرمای آب لوله‌های تعبیه‌شده در سقف همراه با تابش گرما، فضای اتاق را گرم می‌کند.

کارکردی که این سیستم دارد، بر اساس قوانین فیزیک است. در یک اتاق، وزن مولکول‌های هوای سرد از گرم سنگین‌تر است. جریان همرفتی به جابجایی این مولکول‌ها با توجه به دمای آبی که درون لوله‌ها جریان دارد، کمک می‌کند. این جریان، با جابجا کردن مولکول‌های سرد و گرم، دمای هوای اتاق را معتدل و تهویه می‌کند.

جریان همرفتی، در سرد کردن دمای اتاق تاثیر بیشتری دارد. معمولا برای گرم کردن دمای هوای اتاق از این جریان استفاده نمی‌شود. تابش گرما روشی است که سیستم گرمایش سرمایش سقفی از آن برای گرم کردن فضای اتاق استفاده می‌نماید. گرمای تابیده‌شده به درون اتاق، به‌صورت اشعه مادون قرمز است. هنگام نصب سیستم گرمایش سقفی، باید نسبت به تنظیم زوایای تابش گرما دقت نموده تا گرما به‌صورت معتدل در فضای اتاق پخش شود.

مزایا و معایب سیستم گرمایش سرمایش سقفی

هر وسیله یا سیستمی، دارای مزایا و معایب است. انتخاب سیستم گرمایش سرمایش سقفی هم با توجه به مزایا و معایب آن، سلایق و نیازهای مشتریان صورت می‌گیرد. در این قسمت قصد داریم تا به خوبی‌ها و مشکلاتی که ممکن است با نصب این سیستم مواجه شوید، به‌طور مختصر بپردازیم.

  • مصرف بهینه آب : این مورد به‌عنوان یکی از مسائل و نگرانی‌های استفاده از سیستم گرمایش سرمایش سقفی ذکر شده است. اما باید بدانید که این مورد جایی برای نگرانی ندارد. درون این سیستم قسمتی وجود دارد که میزان آب مشخصی را نگهداری کرده و فقط با آن آب کار می‌کند. میزان آب ذخیره‌شده، با توجه به میزان دما، تغییر دما می‌دهد و هوای اتاق را معتدل می‌کند. این کارکرد به صرفه‌جویی در مصرف آب کمک می‌کند.
  • مصرف بهینه انرژی : میزان دمایی که برای استفاده در رادیاتورها برای گرم‌کردن آب و محیط اتاق احتیاج داریم، 60 درجه سانتی‌گراد است. این دما در سیستم‌های گرمایش سرمایش سقفی به 38 درجه کاهش پیدا می‌کند.
  • متناسب با متراژ و مساحت اتاق و همچنین ناحیه جغرافیایی می‌توان از این سیستم استفاده کرد.
  • ظاهری زیبا و شیک به اتاق می‌بخشد.
  • میزان آلودگی هوا و صوتی در این سیستم بسیار کاهش می‌یابد.
  • جدیدترین روش برای جایگزینی بخاری، کولر، شوفاژ و پنکه
  • انتقال هوا بدون ایجاد سروصدا
  • توزیع یکنواخت : دمای گرم و سرد به‌صورت یکنواخت در سطح اتاق توزیع می‌شود.
  • نگهداری آسان و نیاز به تعمیر کم : دسترسی به تجهیزات این سیستم‌ها، آسان و راحت است.
  • واکنش سریع نسبت به تغییر دما
  • نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی سرمایشی، وزن سبک‌تری دارد.

از معایب سیستم گرمایش سرمایش سقفی می توان به این موضوع اشاره کرد که:

  • با توجه به جایگذاری لوله‌ها در سقف، نصب آن نیازمند تخریب سقف است.

> قیمت چیلر مدیا

چرا آرسام؟

نزدیک به دو دهه است که شرکت تهویه آرسام، خدماتی را به مشتریان خود در زمینه تجهیزات و سیستم‌های تهویه مطبوع هوا ارائه می‌دهد. شرکت آرسام از ابتدا در کنار مشتریان برای تجهیزکردن مکان‌شان باقی می‌ماند و مشاوره‌های خوب و طراحی دلنشینی را ارائه می‌دهد. شرکت تهویه آرسام، بعد از خرید تجهیزات موردنیاز مشتریان، در کنار آن‌ها خواهد بود و خدمات پس از فروش را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

هدف اصلی و شعار شرکت آرسام، مشتری‌مداری و وفاداری نسبت به تعهداتی است که به مشتریان داده است. محصولات این شرکت دارای کیفیت بسیار خوبی است. پرسنل این مجموعه بسیار خوب و حرفه‌ای هستند. پشتیبانی از محصولات این شرکت قوی است. شما می‌توانید با خیالی راحت از تجهیزات این شرکت خریداری کرده و از خدمات نصب و راه‌اندازی آن برخودار شوید. نگهداری و تعمیرات هم از خدمات دیگر شرکت تهویه آرسام است.

گارانتی محصولات شرکت آرسام با توجه به نوع محصول از 18 الی 60 ماه تعیین شده است. کلیه محصولات شرکت دارای 10 سال خدمات پس از فروش است. تمامی پرسنل و پیمانکاران این شرکت نسبت به خدمات ارائه شده با توجه به تعرفه‌هایی که به‌صورت استاندارد تعریف‌شده است، متعهد هستند. مشتریان عزیز توجه داشته باشند که برای برخورداری از شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش باید از طریق نماینده مجاز شرکت آرسام و بخش خدمات پس از فروش اقدام نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *