چیلر سرمایش از کف

چیلر سرمایش از کف
Rate this post

چیلر سرمایش از کف

با توجه به اینکه بسیاری از مردم به منظور خنک کردن فضا های اداری ،تجاری و مسکونی از چیلر و  سیستم تهویه مطبوع خانگی استفاده می‌کنند به دنبال کسب اطلاعات در مورد انواع چیلر می‌باشند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید با شناخت کافی نسبت به انواع چیلر بهترین آنها را انتخاب کنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید چرا که ما در این مقاله سعی کرده‌ ایم که به سوالاتی مانند اینکه چیلر چیست؟

انواع چیلر کدامند؟

معتبرترین شرکت‌های تولید چیلر چه شرکت‌هایی هستند؟

مزیت برند مدیا نسبت به سایر برندها چیست؟

قیمت چیلر مدیا و داکت اسپلیت مدیا اینورتر چقدر است؟

پاسخ بدهیم.پس اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوالات هستید تا پایان این مقاله تحت عنوان چیلر سرمایش از کف که یکی دیگر از سری مقالات سایت آرسام می‌باشد با ما همراه باشید.

چیلر چیست؟

چیلر دستگاهی می‌باشد که از آن به منظور تامین تهویه مطبوع و سرمایش استفاده می‌شود. این دستگاه با بهره بردن از سیکل تبرید جذبی یا تبرید تراکمی گرما را از سیال که در اکثر موارد آب است گرفته و با منتقل کردن آن به داخل دستگاه باعث ایجاد تهویه مطبوع و البته سرمایش می‌شود. از اصلی‌ ترین و مهم‌ترین اجزای چیلر می‌توان به کمپرسور،کندانسور ،  اواپراتور  و شیر انبساط چیلر اشاره کرد. از چیلر در مکان‌های متفاوت و گوناگونی استفاده می‌شود که از مهمترین این مکان ها می‌توان به بیمارستان‌ ها، مجتمع‌ های اداری، مجتمع‌ های مسکونی، مجتمع‌ های تجاری، مجتمع‌ های تفریحی، کارخانه‌ ها ، صنایع مواد غذایی و شرکت های داروسازی اشاره کرد.

انواع چیلر

چیلر ها به شکل کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند.

1_ چیلر تراکمی

چیلر تراکمی به چیلر هایی گفته می‌شود که با استفاده کردن از انرژی الکتریکی اقدام به تولید سرما می‌کند. این نوع از چیلر بر اساس سیکل تراکمی و تبخیری عمل می‌کند و با سرد کردن آب داخل اواپراتور آن را به هواساز یا فن کویل ارسال کرده و باعث خنک شدن فضا می‌شود. چیلرهای تراکمی به دو نوع چیلر تراکمی آب خنک و چیلر تراکمی هوا خنک تقسیم می‌شوند.

 

2_چیلر جذبی

چیلر های جذبی با بهره بردن از انرژی گرمایی اقدام به تولید سرما می‌کنند و معمولاً  در ظرفیت‌های سرمایشی بالا تولید و روانه بازار می‌شوند. منبع انرژی گرمایی چیلر جذبی می‌تواند آب گرم ، بخار و یا حتی شعله مستقیم مشعل باشد. چیلر جذبی با سرد کردن آب و ارسال آن به هواساز یا فن کویل اقدام به ایجاد سرما در محیط‌ ها و فضای مورد نظر می کند.

باید توجه داشته باشید که قیمت چیلر مدیا با توجه به نوع آن متفاوت می‌باشد.

انواع برندهای چیلر

شرکت‌ های زیادی اقدام به تولید انواع چیلر و سیستم تهویه مطبوع خانگی می‌کنند که مهمترین آنها عبارتند از:

1_ شرکت یا برند مدیا

شرکت یا برند مدیا که مربوط به کشور چین است، یکی از معتبرترین برندها در زمینه تولید انواع چیلر می‌باشد که به دلیل کیفیت بالا، محصولات آن توانسته است اعتماد مصرف کنندگان را جلب کند. این شرکت علاوه بر چیلر اقدام به تولید محصولات دیگری مانند داکت اسپلیت مدیا اینورتر نیز میکند‌. قیمت چیلر مدیا در مقایسه با سایر برند ها مناسب‌ تر و کیفیت آن هم تراز با کیفیت محصولات دیگر می‌باشد.

 

2_ شرکت یا برند ال جی

همانگونه که می‌دانید شرکت ال جی یکی از بزرگترین و موفق ترین شرکت‌ها در زمینه تولید لوازم برقی می‌باشد. این شرکت همواره سعی کرده است که چیلرها و سیستم تهویه مطبوع آن نیز به مانند سایر لوازم برقی این شرکت از کیفیت بالای برخوردار باشند.

 

3_ شرکت یا برند گرین

یکی دیگر از برندها در زمینه تولید انواع چیلر و سیستم تهویه مطبوع شرکت یا برند گرین می‌باشد که مربوط به کشور چین است. چیلرهای جذبی و تراکمی جزء مهمترین تولیدات این شرکت چینی می‌باشند.

 

4_ شرکت یا برند راس

شرکت یا برند راس نیز که یک برند ایتالیایی می‌باشد در زمینه تولید چیلر فعالیت دارد. این شرکت نیز اقدام به تولید انواع چیلر کرده و محصولات خود را در بازار ایران و چند کشور دیگر عرضه می‌کند.

مزیت برند مدیا نسبت به سایر برندها

همانگونه که در قسمت قبلی مقاله نیز به آن اشاره کردیم برند مدیا یکی از مهمترین برندها در زمینه تولید چیلر و سیستم تهویه مطبوع می‌باشد. چیلرهای تولید شده توسط این برند یا شرکت نسبت به سایر برندها مزایایی دارند که از مهمترین آنها می‌توان به:

  • کیفیت و کارایی بالاتر :

چیلر های تولید شده توسط این شرکت از کیفیت و کارایی بالاتری نسبت به سایر برندها برخوردار هستند. چیلرهای مدیا دارای راندمان بالایی بوده و مصرف انرژی پایینی دارند.

  • تنوع محصولات :

چیلر های  شرکت مدیا در انواع هوا خنک و آب خنک و با تنوع بسیار بالایی تولید و روانه بازار می‌شوند. این تنوع به مشتریان اجازه می‌دهد تا چیلر مناسب را با توجه به مکان مد نظر خود انتخاب و خریداری کنند.

  • خدمات پس از فروش :

از نظر خدمات پس از فروش نیز چیلر های مدیا نسبت به سایر چیلرها خدمات گسترده تری ارائه می‌دهند. خدمات این برند شامل نصب، راه‌اندازی ،تعمیر و نگهداری می‌باشد.

  • قیمت :

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزیت‌ های چیلر مدیا نسبت به سایر چیلر ها قیمت چیلر مدیا می‌باشد. با توجه به اینکه این شرکت اقدام به تولید انبوه چیلر میکند قیمت چیلر مدیا نسبت به چیلر های تولید شده در سایر شرکت ها مناسب‌ تر می‌باشد.

نکات مهم در نگهداری و تعمیر چیلر

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد تعمیر و نگهداری هر نوع چیلری مخصوصاً چیلر مدیا تعمیر و نگهداری چیلر می‌باشد. عدم توجه به نگهداری و تعمیر به موقع چیلر می‌تواند باعث پایین آمدن راندمان چیلر و به وجود آمدن خسارات و مشکلات زیاد مالی برای شما شود. در بحث تعمیر و نگهداری شما باید چند نکته را در نظر بگیرید.

  • نکته اول:

انجام مقدمات و شرایط راه‌ اندازی در اول فصل

  • نکته دوم:

کنترل و نگهداری و راهبری چیلر در طول کار

  • نکته سوم:

اقدامات پایان فصل و از سرویس خارج کردن چیلر

  • نکته چهارم:

تعمیر و یا تعویض قطعات معیوب در زمان خاموش بودن چیلر

 

چرا آرسام؟

یکی از نکات بسیار مهم در مورد چیلر مدیا و هر نوع چیلر دیگری خرید از شرکت و یا نمایندگی معتبر می‌باشد. شما برای خرید انواع چیلر می‌توانید به شرکت آرسام که نزدیک به دو دهه سابقه درخشان در زمینه مشاوره ،طراحی و نصب سیستم تهویه مطبوع دارد مراجعه نمایید.قیمت داکت اسپلیت مدیا اینورتر، قیمت چیلر مدیا و به شکل کلی قیمت سیستم تهویه مطبوع خانگی در این شرکت نسبت به سایر شرکت‌ها بسیار مناسب‌ تر می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *